ضربه خوردن لپ تاپ
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

ضربه خوردن لپ تاپ

ضربه و زمین خوردن لپ تاپ

 

در صورت حمل و جابه جایی یک لپ تاپ ممکن است لپ تاپ از دست رها شود و آسیب ببیند. البته زمین خوردن یک لپ تاپ منجر به آسیب کل آن نمی شود و ممکن است چند خط و یا شکستگی جزئی در بدنه لپ تاپ ایجاد شود و مشکلاتی برای مادربرد، صفحه نمایش، هارد درایو، قاب و کیبورد و مشکلاتی نیز در برخی قطعات داخلی ایجاد شود. در صورت زمین خوردن لپ تاپ اولین کاری که باید انجام دهید این است آن را به یک محل تعمیر لپ تاپ ببرید و از میزان خسارت احتمالی با خبر شوید و اقدامات لازم جهت تست تمامی قطعات را بررسی کنید.


اگر چنانچه بر اثر این اتفاق مشکلات زیر را داشتید به مجموعه دوراندیش برای تعمیر لپ تاپ خود مراجعه کنید:

اگر بعد از ضربه خوردن لپ تاپ خواستید آن را روشن کنید لپ تاپ را به برق وصل نکنید و با شارژر باتری آن را روشن کنید تا مطمئن شوید باتری بعد از زمین خوردن سالم است یا خیر! اگر لپ تاپ روشن شد یعنی باتری سالم است و اگر لپ تاپ روشن نشد و با اتصال اداپتور روشن می شود یعنی باتری لپ تاپ خراب شده و باید تعویض شود.

در صورتی که لپ تاپ شما روشن می شود اما صفحه نمایش دارای خطوط های سفیدی است احتمال خرابی پنل صفحه نمایش وجود دارد و صفحه نمایش باید تعویض شود..

اگر بعد از ضربه در صفحه نمایش لپ تاپ خطوط افقی در پنل آن مشاهده کردید سیستم شما دچار سوختگی پیکسل شده و باید پنل مانیتور تعویض گردد.

اگر لپ تاپ و صفحه نمایش لپ تاپ شما هر دو سالم هستند ولی نور مانیتور لپ تاپ کم شده در این صورت بک لایت مانیتور Backlight دچار اسیب شده و مانیتور کلا باید تعویض گردد.

اگر لپ تاپ روشن میی شود و کل نمایشگر و صفحه نمایش سفید است کابل فلت (Flat Cable) مانیتور شما خراب شده است.

اگر لپ تاپ روشن می شود ولی صفحه نمایش آن خاموش است، مدار high volt آن آسیب دیده و یا احتمال دارد کابل فلت پاره و یا جدا شده باشد.

چنانچه هرکدام از مشکلات بالا برای شما اتفاق افتاد در هیچ صورت لولاها و مانیتور را حرکت ندهید حتی اگر با این کار متوجه شدید مشکل تصویر برطرف می شود.

اگر لپ تاپ شما در لحظه زمین خوردن روشن بوده و بعد اینکه ضربه خورده خاموش شده احتمال جدا شدن چیپ های گرافیک و چیپست مرکزی و احتمال آسیب به مادربرد وجود دارد.

مورد دیگری که وجود دارد این است که اگر متوجه شدید لپ تاپ در حین کارهای عادی هنگ میکند و لگ میزند و یا در زمان بالا آمد ویندوز پیغام می دهد که هارد دیسک را نمی شناسد و اگر در زمان بوت restart شود می توان نتیجه گرفت که هارد دیسک شما دچار مشکل شده و بایددر سریع ترین زمان تعویض شود. بااین وجود احتمال خرابی هارد دیسک های لپ تاپ در زمان ضربه و سقوط از ارتفاع خیلی کم است. اگر هم سیستم شما پس از ضربه کند شده و با مشکل مشکل افت سرعت مواجه هستید به احتمال زیاد هارد دیسک لپ تاپ آسیب دیده.

در بعضی مواقع سیستم پس از ضربه خوردن دچار حرارت بیش از حد می شود و علت این پدیده آسیب دیدن قسمت heat sink & fan لپ تاپ است که در صورت بروز چنین مشکلی نباید با دستگاه کار کرد زیرا ممکن است خسارت بیشتری به قطعات داخلی وارد شود: خساراتی مثل از کار افتادن CPU و خرابی چیپ گرافیک.

 

در صورت ضربه خوردن لپ تاپ چه کنیم؟

بنابراین با توجه به توضیحات بالا لپ تاپی که زمین خورده و دچار ضربه شده بیشتر از آنچه که ما بتوانیم با چشم ببینیم دچار خرابی و خسارت شده و حتی ممکن است قطعات داخلی دارای مشکلات جدی شده باشند مشکلاتی که شاید در همان ابتدای کار خود را نشان ندهند و بعد از مدتی کار با سیستم خود را نشان می دهند. پس یادتان نرود از دستکاری و اعمال تغییرات در ساختار نرم افزاری و سخت افزاری دستگاه بپرهیزید. توصیه می کنیم لپ تاپ مورد نظرتان را در اولین فرصت به تعمیرگاه معتبر و مطمئن نشان دهید تا از آسیب رسیدن بیشتر لپ تاپ جلوگیری شود.

 

منبع: دوراندیش





:: بازدید از این مطلب : 520
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : mahtab
ت : دو شنبه 1 بهمن 1397
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی