راهنمای خرید رم لپ تاپ
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

راهنمای خرید رم لپ تاپ

 

به روز رسانی قطعات سخت افزاری لپ تاپ  در مقایسه با تعویض قطعات کامپیوتر و دسکتاپ کار راحتی نیست.

بهترین راه حلی که ما به شما برای تعویض قطعات لپ تاپ پیشنهاد می کنیم این است که  اول تحقیق کنید و از این مطمئن شوید که لپ تاپ شما این قابلیت را دارد که  قطعاتش به روزرسانی شود یا خیر؟

در این بررسی سعی داریم به شما نحوه ارتقا رم و راهنمایی هنگام خرید رم لپ تاپ را آموزش دهیم.

 

حافظه رم یا Random Access Memory که به معنی حافظه با دسترسی تصادفی است و در واقع یک نوع حافظه برای ذخیره سازی اطلاعات است. پردازنده یا cpu برای آنکه بتواند اطلاعات را با سرعت خیلی زیادی پردازش کند آن ها را به رم وارد می کند.

ارتقا رم علاوه براینکه کم هزینه است می تواند تاثیر بسزایی روی سرعت و عملکرد سیستم بگذارد و سرعت کامپیوتر یا لپ تاپ بیشتر کند.

فاکتورهای زیادی برای انتخاب یک رم خوب وجود دارند از قبیل : سرعت، زمان تاخیر و تعداد کانال‌که باتوجه به این فاکتور ها می توانید یک خرید آگاهانه داشته باشید.

 


انواع حافظه رم

رم ها با توجه به تکنولوژی استفاده شده در آن ها انواع مختلفی دارن از جمله: DDR4, DDR2، DDR3 ,SDR و DDR

 

 

تکنولوژی DDR در مقایسه با SDR سریع تر، دارای ولتاژ مصرفی پایین تر و زمان تأخیر کمتری است. این رم ها در هر نسل در مقایسه با نسل قبل بهبود پیدا کرده اند. و نمی توان رم را با نسل قبلی جایگزین کرد، زیرا استانداردهای DDR باهم تفاوت دارند. مثلا در رم DDR3 تعداد ۲۰۴ پین داریم ولی تعداد پین‌ها در رم‌های DDR4 دسکتاپی به ۲۸۸ عدد تغییر کرده. بنابراین لپ تاپی که برای استفاده از رم DDR3 طراحی شده، از مدل رم DDR4 پشتیبانی نمی کند. در کل می توان گفت هر مادربرد تنها میتواند یک نوع تکنولوژی حافظه پشتیبانی کند.

بیشترین مدل رم استفاده شده در حال حاضر DDR3 است و تمام مادربرد های موجود در بازارهای کامپیوتر با رم های DDR3 تطابق دارند.

 

 


ظرفیت حافظه رم

حافظه های رم ظرفیت های مختلفی دارند: مثلا رم ۲ گیگ که در حال حاضر خیلی رو بورس نیست و برای کارهای روزمره مثل نصب ویندوز و کارهای گرافیکی مثل کار کردن با فتوشاپ استفاده می شود ولی مشکلی که دارد این است که با باز کردن همزمان چندین برنامه و تب در مرورگر سیستم هنگ می کند و دچار مشکل می شود.

رم ۴ گیگ در حال حاضر در تمام پردازنده های Core i اینتل استفاده می شود با ۴ گیگ رم می توانید خیلی از برنامه ها را به صورت همزمان باز و استفاده کنید.

رم ۸ گیگ معمولا  برای کارهای گرافیکی و تصویری سنگین استفاده می شود. البته این مقدار رم برای کسانی که بازی می کنند هم پیشنهاد می شود. لازم به ذکر است که رم ۸ نیاز به سیستم

عامل ۶۴ بیتی دارد.

رم با ظرفیت ۱۶ تا ۳۲ برای کاربران معمولی توصیه نمیشود و عملا مصرفی ندارد.

در هنگام خرید رم باید به تعداد کانال هم توجه کرد. در حال حاضر رم های تک کاناله، دوکاناله و چهارکاناله تولید شده اند که این  تعداد کانال باعث افزایش پهنای باند در دسترس خواهد شد و در این صورت حافظه‌ی رم می‌تواند میزان بیشتری از اطلاات را در هر لحظه جابه جا کند.

 

 


سرعت و زمان‌بندی تاخیر

سرعت رم یا فرکانس رم یکی از مهم ترین ویژگی های رم است و با واحد مگاهرتز بیان می شود مثلا  بین ۲۱۳۳ مگاهرتز تا ۲۴۰۰ مگاهرتز. معمولا هرچی سرعت رم بیشتر باشد اطلاعات بیشتری بین پردازنده و رم جا به جا می شود. پس سعی کنید هنگام خرید، حافظه‌ای با بیشترین سرعت تهیه کنید و مطمئن شوید فرکانس رم با حداکثر فرکانس قابل پشتیبانی توسط مادربردتان سازگاری داشته باشد.

همه ی سازندگان مادربرد برای اسلات‌های رم محصولات خود مقدار فرکانس‌های پشتیبانی شده و حداکثر این میزان را اعلام می‌کنند. در صورتی که فرکانس رم از حداکثر فرکانس قابل پشتیبانی توسط مادربرد بیشتر باشد، رم با سرعتی کمتر از سرعت واقعی خود کار می کند.بر عکس این قضیه هم اتفاق می افتد که اگر یک رم با سرعت پایین روی یک مادربرد با سرعت بالا قرار گیرد، پردازنده و مادربرد مجبور خواهند شد با سرعتی که رم تعیین می کند کار کنند و عملکرد و سرعت سیستم به صورت کلی پایین می آید.

 


روش تشخیص سازگاری مادربرد با رم

۱-اگر مشخصات سیستم و لپ تاپتان را نمی دانید این برنامه Crucial System Scanner به شما کمک می کند. ابتدا سیستم شما را بررسی می کند و با تحلیل آن لیستی از رم های سازگار با مادربردتان را به شما می دهد.

۲- برنامه Crucial Advisor که مشخصات سیستم و اطلاعاتتان را به این برنامه می دهید و این برنامه لیستی از رم های سازگار با سیستم پیشنهادی را برا شما نمایش می دهد. که اگر بازهم مشخصات سیستمتان را نمی دانید بکارتان می آید.


نکاتی برای خرید رم

هر موقع با باز کردن و استفاده چند نرم افزار با هم و یا حتی موقع باز کردن یک برنامه حس کردید سرعت خیلی پایین است و زمان باز شدن آن طولانی می شود، باید به فکر افزایش رم باشید.


معمولا وقتی که  نرم افزارهای جدید یا سنگین مثل اتوکد، فتوشاپ یا افترافکت نصب می کنید و یا هنگام ارتقای سیستم عامل با مشکل کمبود رم مواجه می شوید.


هنگامی که  با خطای Out Of Memory یا Low Memory روبه رو شدید باید رم را عوض کنید.


موقع خرید رم دقت کنید که فروشنده باید گارانتی لایف تایم را به شما تحویل بده و عبارت لایف تایم به این معنی است که تا زمانی که این مدل رم تولید میشه رم شما شامل گارانتی می شود.

 

منبع:دوراندیش





:: برچسب‌ها: رم لپ تاپ ,
:: بازدید از این مطلب : 584
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : mahtab
ت : دو شنبه 24 دی 1397
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی